Zápis schůze per rollam 01/2021
ZÁPIS
VÝROČNÍ ČLENSKÁ SCHŮZE BD SYLVA
Mongolská 1427, Ostrava - Poruba
která se z důvodu aktuální covid situace (zákazu shromažďování) konala per rollam
- Schválení programu výroční členské schůze
- Zpráva o hospodaření
- Plánované akce pro rok 2021
- Končí funkční období současného představenstva
- Schválení odměn představenstvu
- Různé
- Závěr
Za představenstvo BD Sylva
Dalibor Gužík, Daniela Orlíková a Pavla Imrýšková
27. ledna 2021
- Schválení programu výroční členské schůze:
PRO |
31 |
PROTI |
0 |
ZDRŽEL/A SE |
0 |
- Zpráva o hospodaření:
- Týká se zůstatků na běžném účtu a spořícím účtu, dále pak zůstatku hotovosti v pokladně. Tyto zůstatky jsou k 31. 12. 2020:
Běžný účet: 2 348 898,67 Kč
Spořící účet: 249 514,30 Kč
Pokladna (hotovost): 5 134 Kč
- Příjmy a výdaje uvádíme z daňového přiznání:
Příjmy osvobozené od dně podle § 19 zákona: 1 448 520 Kč
Spotřebované nákupy: 5 790 Kč
Služby: 143 178 Kč
Osobní náklady: 89 964 Kč
Daně a poplatky: 12 772 Kč
Jine provozní náklady: 22 753 Kč
Rezervy a opravné položky: 499 355 Kč
Finanční náklady: 4 640 Kč
Výdaje celkem: 778 452 Kč
Schválení hospodaření BD SYLVA:
PRO |
29 |
PROTI |
1 |
ZDRŽEL/A SE |
1 |
- Plánované akce pro rok 2021
- Výměna vchodových dveří:
Na minulých schůzích byla schválena výměna vchodových dveří dle nabídky firmy Boháček. Bohužel se tato akce neuskutečnila z důvodu pandemie Cov19-výpadek sub-dodavatele. Cenová nabídka již není aktuální. Tyto dveře jsou však ocelové bez tepelné izolace, což v zimních měsících způsobuje problém. Z toho důvodu představenstvo zvažuje dveře hliníkové, jaké jsou ve vedlejších vchodech. Podrobnosti + hlasování chceme přenechat na řádnou schůzi (hlavně z důvodu rozsáhlejší diskuze a případné výměny schránek nebo jejich jiného tepelného, izolačního zajištění) a také výměnu dlažby před vstupy – tekutý kámen.
- Výměna hlavního uzávěru plynu (revizní závada), případně celého ležatého plynového vedení (měď) ve sklepních prostorech (ne stoupačky). I zde chceme rozsáhlejší diskuzi na řádné schůzi vzhledem k náročnosti této akce. Orientační náklady jsou 220 000 Kč na celé ležaté vedení. Plynové stoupací vedení se pak vymění při jedné akci společně s vodou a odpady.
- Odstranění revizních závad elektroinstalace a hromosvodů – leden / únor 2021
- Končí funkční období současného představenstva
- V květnu 2021 končí funkční období současného představenstva. Doufáme, že v tomto termínu budeme moci uspořádat obvyklou schůzi a bude zvoleno představenstvo na další pětileté funkční období
- Schválení odměn představenstvu
Dle minulé schůze a schválení odměn představenstvu:
bylo navrženo ponechat odměny stávají výše. Již na minulých schůzích byla řešena odměna ve výši 150,- Kč na byt / měsíc (97.200,- za rok), která byla do roku 2012. Vzhledem k tomu, že touto výší by družstvu vznikly další náklady spojené s úhradou sociálního pojištění a vedení této evidence, navrhlo představenstvo odměny v max. výší 89.964,- Kč ročně (max 2.499,- člen představenstva měsíčně), které budou představenstvu vypláceny měsíčně v pravidelných měsíčních platbách
Hlasování o odměnách představenstva – částka 89.964 Kč ročně:
PRO |
27 |
PROTI |
1 |
ZDRŽEL/A SE |
3 |
- Různé
- Vzhledem k nemožnosti obvyklé diskuze jsme zaslali program mailem + vhodili do schránek. Děkujeme za odpovědi a připomínky k řešení. Z připomínek:
- Oprava zámku vchodových dveří vchodu 12 – vyměněno
- Požadavek na dostatečné podklady k informacím o hospodaření: pokud bude mít kdokoli zájem, zašleme mailem případně vytiskneme a předáme: daňové přiznání, rozvahu a výkaz zisků a ztrát k daňovému přiznání za 2019
- Požadavek, aby současné představenstvo zůstalo ve funkci do termínu řádné schůze: ano, takto to máme v plánu a doufáme, že schůzi budeme moci v květnu uspořádat. Tímto bodem pouze informujeme, že končí funkční období a je třeba volba představenstva.
- Situace ve sklepích – bohužel v průběhu loňského deštivého počasí byly sklepy často zatopeny. Je ke zvážení sanace – úprava sklepů. Toto je však finančně výrazně náročnější akce. Následně bychom toto řešili na další schůzi a prosíme, zdali máte někdo zkušenosti o další informace, rady
- Informace, návrhy, stížnosti: prosím podepište se. Pokud napíšete stížnost nebo žádost, abychom něco vyřešili a uvádíte neexistující jméno souseda, není v našich silách toto vyřešit. Pokud si všeobecně na něco stěžujete a nevíme, kdo si stěžuje, těžko toto prověřit a stěžovatele informovat o vyřešení.
- V průběhu zaslání programu členské schůze nám byla úklidovou firmou zaslána žádost o úpravu ceny za úklid. Jednalo by se o navýšení o 10 Kč / byt. Cena za úklid by činila 80 Kč / byt. Dle představenstva je tato žádost oprávněná vzhledem k rostoucím nákladům, stávající cena je od roku 2012.
Hlasování o schválení ceny za úklid společných prostor - 80 Kč / byt / měsíc, tj. navýšení o 10 Kč:
PRO |
31 |
PROTI |
0 |
ZDRŽEL/A SE |
0 |
- Závěr
v termínu 15ti dnů byly dodány hlasovací lístky, které jsme následně zpracovali. Zápis členské schůze oznámen na nástěnkách a www stránkách
Zpracovala Daniela Orlíková